سه شنبه ۱۳ شهریور ۰۳

تاریخچه برند فرانسوی لویی ویتون

۲۲ بازديد
لویی ویتون که در سال 1821 در آنچای فرانسه به دنیا آمد، به عنوان شاگرد برای سازنده جعبه بسته بندی M. Maréchal کار می کرد و در آنجا چمدان شخصی برای امپراطور Eugénie قبل از راه اندازی کسب و کار خود در سال 1854 ایجاد کرد. او در سال 1859 فهرست مشتریان در حال گسترشی را به همراه داشت که از او می‌خواست به کارگاه‌هایی در آسنیر، در حومه پاریس، در سال 1859 نقل مکان کند. ضمیمه کارگاه ها خانه خانوادگی است که اکنون به موزه تبدیل شده است.


آغاز چمدان لویی ویتون

اولین ابداع Vuitton پیشروی یک بوم خاکستری و ضد آب (Trianon) بود که بر روی ساختار چوب صنوبر تنه کشیده شده بود و نیاز به درپوش گنبدی شکل را که برای دفع باران از تنه در هنگام عبور از بالای آن ضروری بود، از بین برد. یک کالسکه اسب کشیده این نوآوری باربرها را قادر می‌سازد تا چمدان‌ها را روی هم بچسبانند و به مسافران این امکان را می‌دهد تا در سفر چمدان‌های بیشتری را با خود ببرند.

موفقیت ویتون در بازار چمدان های لوکس به دلیل تمایل وی به اصلاح و سفارشی ساخت چمدان هایی بود که با اشکال جدید حمل و نقل سازگار بود. به عنوان مثال، تنه کابین برای کشتی‌های اقیانوسی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در زیر تخت‌خواب قرار بگیرند تا حداکثر استفاده از فضا را داشته باشند. با این حال آنچه در چمدان وجود داشت هرگز یک نگرانی ثانویه نبود، بلکه در تعریف سفر درجه یک از ارزش یکسانی برخوردار بود.

ویتون برای پاسخگویی به نیازهای این مسافران نخبه، صندوق عقب کمد لباس با کشوهای داخلی و فضای آویزان را با توصیه‌ی شیک پوش طراحی کرد.


مونوگرام اصلی لویی ویتون

با رونق این شرکت، محصولات آن به طور گسترده تقلید شد و ویتون را مجبور کرد که طرح بوم را از طرح راه راه به طرح شطرنجی (یا Daumier) تغییر دهد. پسرش ژرژ، بوم مونوگرام معروف را در سال 1896 خلق کرد. این طرح اساساً برای مبارزه با دزدی دریایی تجاری طراحی شده بود، اگرچه طراحی خاورشناسانه و تزئینی آن نیز نشان دهنده مد همه چیزهای ژاپنی در پایان قرن نوزدهم بود. طرح ژرژ علاوه بر حروف اول که به عنوان ادای احترام به پدرش است، دارای سه گل انتزاعی است که بر اساس یک نماد ژاپنی یا نشان خانوادگی است که برخلاف یک نشان رسمی، به طور سنتی برای شناسایی اقلام ساخته شده و متعلق به یک خانواده خاص استفاده می شد. .

با افتتاح یک فروشگاه لندن در سال 1885، یک فروشگاه فرانسوی در مقابل هتل بزرگ در سال 1871، و توزیع در آمریکا از طریق فروشگاه بزرگ Wanamaker در سال 1898، اعتبار بین المللی برای شرکت تضمین شد. جوایز طراحی در نمایشگاه بین المللی صنایع و هنرها تزیینات سال 1925 شهرت شرکت را برای لوکس بودن در سبک آرت دکو تضمین کرد.

 

بعداً در قرن بیستم در تاریخچه لویی ویتون، کیف های دستی، کیف پول و سایر کالاهای چرمی کوچک به طور فزاینده ای به بخش مهمی از خط تولید این شرکت تبدیل شدند، زیرا سفرهای لوکس با صندوق عقب و چمدان های متعدد عمدتاً به گذشته تبدیل شد. در سال 1997، این شرکت طراح مد آمریکایی مارک جیکوبز را برای طراحی لوازم جانبی و لباس استخدام کرد. یک موفقیت تجاری و انتقادی، مجموعه های آماده پوشاک در موفقیت مستمر لویی ویتون نقش اساسی داشته اند. قطعات محدود تولید شده با همکاری هنرمندان خلاق دیگر منجر به برخی از شوخ‌ترین و زیرکانه‌ترین بازسازی‌های هویت برند شده است. طراح مد استفان اسپروس (2001)، تصویرگر مد بریتانیایی جولی ورهوفن (2002) و هنرمند ژاپنی هیدئو موراکامی (2003) برخی از محبوب ترین طرح ها را خلق کرده اند.

همکاری استفان اسپروس از بازدیدی که مارک جاکوبز از آپارتمان شارلوت گینزبورگ انجام داد، الهام گرفت، جایی که او متوجه یک صندوق عقب لویی ویتون شد که زمانی متعلق به پدرش، سرژ گینزبورگ، خواننده فرانسوی بود. گینزبورگ به قدری از وضعیتی که طرح بوم به آن اشاره شده بود متنفر بود که سعی کرد نمادها را با رنگ سیاه پاک کند. با این حال، از آنجایی که این طرح به صورت ژاکارد بافته شده تولید می شود، او فقط طرح را ظریف تر و به نوبه خود پیچیده تر نشان می دهد. Sprouse با الهام از اضافه کردن گرافیتی بر روی بوم مونوگرام با رنگ های فلورسنت به عنوان یک اقدام طعنه آمیز نجاست. با این حال، طراحی گرافیتی تنها برای تقویت جایگاه برند و ارتباط آن با اعتبار خیابانی عمل کرد.

مصرف برندهای لوکس توسط نوازندگان هیپ هاپ آمریکایی که به آن bling-bling گفته می شود، بازار جدید و جوان تری را برای Louis Vuitton ایجاد کرد. این بازار جدید به‌طور به یاد ماندنی توسط هنرمند مجری لیل کیم، که برهنه بر روی جلد شماره نوامبر 1999 مجله Interview ژست گرفت و بدنش با مونوگرام Louis Vuitton نقاشی شده بود، نمایش داده شد.

محصولات لویی ویتون از آنجایی که نمادهای وضعیت مطلوبی هستند، در معرض جعل شدید قرار دارند که این شرکت به شدت با آن مبارزه می کند. ویتون همچنان معتبرترین و شناخته شده ترین برند چمدان است.

بخشی از اصطلاحات مد و فشن 2022

۲۱ بازديد

برای توصیف کردن سبک های پوشش در دنیای مد کلمات بسیاری وجود دارند. ما تعدادی از این اصطلاحات مد و فشن را به همراه مفهوم برایتان در قسمت پایین بیان کرده ایم:

  • سبک Androgynous :

یکسری از لباس ها وجود دارند که جنسیت آنها خنثی است. آنها به گونه ای ساخته شده اند که از نظر ظاهری منحصرا زنانه یا مردانه نیستند و هر دو میتوانند این پوشاک را بدون در نظر گرفتن جنسیت خود بپوشند. به سبک و مدل این لباس ها؛ سبک آندروژن یا (Androgynous) گفته میشود.

  • سبک Boho :

در مد و فشن، سبک و استایل بوهو یا (Boho) به شیوه ای آرام و روان برای لباس پوشیدن اشاره دارد. آنها شامل دامن ها و یا پیراهن های بلند، بلوزهایی به سبک دهقانی و لباس های منجوق دوزی و یا گلدوزی شده هستند.

  • سبک کروز:

به لباس های تفریحی که برای تعطیلات سفر دریایی یا استوایی مورد استفاده قرار میگیرند؛ سبک  (Cruise Wear) گفته می‌شود. پوشاک غیررسمی و ساحلی شامل پیراهن های هاوایی، لباس های ماکسی، صندل های کشویی و سایر لباس های فوق العاده آرام، همگی در در این استایل قرار می‌گیرند.

  • سبک التقاطی :

اصطلاح سبک التقاطی یا (Eclectic)؛ به سبک خاصی از لباس پوشیدن اشاره نمی‌کند، بلکه به فردی اطلاق می‌شود که قطعاتی از سبک های مختلف را با هم ترکیب می‌کند تا ظاهری منحصربفرد برای خود ایجاد نماید. برای مثال شخصی که عناصر کلاسیک را با مولفه های بوهو ترکیب و استفاده می‌کند، التقاطی نامیده می‌شود.

    • اصطلاح  Tailored :

    لغت اصطلاح متناسب یا (Tailored) برای مد و فشن  هایی به کار می‌رود که به صورت سفارشی و به گونه ای طراحی شده اند که متناسب و برازنده اندام شما باشند. آنها وقتی بر روی تن شما قرار می‌گیرند، کاملا مناسب و اندازه شما هستند.

  • احتمالا دستیابی به ظاهری کاملا متناسب، نیازمند تغییرات و یا حتی دوخت ویژه داشته باشد.


  • اصطلاح  Brand :

خیلی از پوشاک توسط یک برند تجاری مشخصی طراحی و ساخته می‌شوند که با تگ بر روی آنها تعیین میشوند.برای نمونه پولو توسط برند رالف لورن طراحی شده است. اصطلاح نام تجاری یا (Brand) به مارک تجاری تولید کنند خدمات یا نام سری محصول تولید شده گفته میشود.

  • لوازم جانبی یا Accessories :

به لوازمی که برای تکمیل پوشش و استایل شما مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ لوازم جانبی یا اکسسوری (Accessories) گفته می‌شود. از جمله این موارد شامل کفش، کیف، کلاه، جواهرات، عینک آفتابی، روسری، شال گردن، دستکش، لباس زیر زنانه و متعلقات دیگر است که برای شیک تر کردن استایل و لباس شما استفاده میشوند. منبع : virgool

چرم مصنوعی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

۲۵ بازديد

چرم مصنوعی نوعی چرم است که با برداشتن مواد پایه از چرم واقعی و سپس اعمال یک لایه پلاستیک یا پوشش دیگری روی آن ایجاد می شود. چرم مصنوعی به طور کلی ظاهر و احساس سازگارتری نسبت به چرم طبیعی دارد.

از آنجایی که چرم مصنوعی است، معمولاً در برابر سایش و پارگی مقاوم است و در برابر لکه مقاوم است. همچنین می‌توان آن را شبیه چرم گاو واقعی، جیر یا دیگر انواع چرم واقعی کرد، که این امر آن را برای کسانی که می‌خواهند مبلمانشان معتبرتر و گران‌تر به نظر برسد، ایده‌آل می‌کند.


چرم مصنوعی از چه چیزی ساخته شده است؟


چرم مصنوعی را می توان از مواد مختلفی از جمله پلی وینیل کلراید (PVC)، پلی اورتان (PU)، پلی استر، سیلیکون، فایبرگلاس و غیره تهیه کرد.
چرم مصنوعی را می توانید در رنگ ها و بافت های مختلف پیدا کنید.

این می تواند براق، سطح مات یا با یک الگوی بافت پوشیده شده باشد. همچنین می‌تواند با روکش شفاف یا روکش رنگی برای ایجاد رنگ‌های مختلف استفاده شود. اکثر محصولات چرم مصنوعی از نظر رنگ و بافت یکنواخت هستند اما برخی دارای یک یا چند ویژگی متمایز هستند که آن را از همتای غیرچرمی خود متمایز می کند.